New York based Korean artist Changha HWANG moved to the United States in his early twenties and has shown active performances in overseas, mainly America and the Europe region, Hwang has consistently focused on creating abstract paintings comprised of unique color, geometrical structure, and three-dimensional space using basic painting medium, acrylic paint, Various colored sides and lines meet and create new space in his canvas and bring a three-dimensional visual effect in which the space are changeable according to perspective thus viewers are invited to freely explore the structures within the abstract world.
Hwang's visual interest stem from the patterns such as Islam tiles, traditional Jewish paper cuts and Venetian lace makings. By the touch of the artist, such complicated images from a new pattern in his canvas and further create visual intensity by interconnecting with color and space. Hwang's aim to create "the visceral tactility of the concept of relationship of space and time and the object hood of the colores" in his painting is clearly revealed through simple lines and sides, experimental colors and demolition of the boundary between positive space and negative space. Therefore, each shape,color and space that are re-defined by the artist's intuition remain to have its own uniqueness yet suggest a starting point for a new creation as they intermingle with surrounding environment Drawing tactic illusions from visualization and creating three dimensional space on a flat surface, his painting visually continues beyond the canvas and opens and infinite space where lines, colors, space and light and shadow repeatedly contract and expand.
Changha HWANG majored in Painting and drawing at Parsons School of Design , received exchange program scholarships to the Frank Mo Institute in Netherlands and completed MFA at Hunter College in New York. Unlike the trend of contemporary art where figural representation and narratives expression are dominant, his works which pursue pure abstraction are shown in world major cities like New York, Paris, Madrid and Brussels through nine solo exhibitions and received constant attentions from art people at many prestigious art fairs he participated including FIAC, Amory Show and ARCO, At the end of 2007, Hwang was selected as one of 74 feature artists by the authoritative art magazine, "New American Painting".
황창하는 형상성과 내러티브의 표현에 경도되어 있는 현재 미술계의 풍토에서 고집스러워 보일 만큼 추상적 작품 창작에 몰두해 왔다. 작가는 눈에 보이는 대상을 그대로 화면에 표현하거나, 주제를 구체적인 형태로 표현하여 내러티브를 만들어 내는 서술적 표현형식이 아닌 다양한 선과 그 선들이 만들어내는 형태, 실험적 색채 그리고 이들이 창조하는 공간에 관심을 가지며 선, 면, 색과 같은 기본적 요소로 화면을 구성해 왔다. 그의 작품에서 보여 지는 소재들은 이슬람 타일 패턴, 유태인의 전통적인 페이퍼 컷, 베니스지역 레이스 등에서 모티브를 가져 왔으며, 이들은 선과 면과 같은 기본적인 구조로 이루어져 있으면서 작가의 캔버스 안에서 일정한 패턴으로 서로 어우러져서 독특한 이미지를 만들어 내고 있다. 황창하 작가노트를 통해는 “나는 배경과 대상의 영역이 명확하게 구분되는 전통적인 개념의 회화에는 관심이 없다. 나는 논쟁적이기 보다는 단조로운 그림을 그리고 싶다. 나는 그림에 있어 색채의 물질성(objecthood)을 목표로 한다. ”라고 말한다. 이렇듯 작가의 그림에 있어 특정 형태보다는 색채가 우선시 되며 다양한 색 맞물려 만들어 내는 추상적 면들과 전통적 패턴들이 조합되어 서로 관계를 이루어 복잡하면서도 질서 있는 입체 공간이 평면 캔버스 위에 창조된다. 그의 작품은 뉴욕과 파리, 마드리드, 브뤼셀 등 세계 주요 도시에서 9차례 개인전을 통해 선보인 바 있으며,2011년에 선 컨템포러리에서 <Kiln> 이라는 타이틀로 개인전을 가졌으며, 홍익대학교 미술관에서 열린 <HOMA> 프로젝트에 참여한 바 있다. 2012년에는 베이징의 <CIGE> Mapping Asia에서 전시하여 현지에서 좋은 반응을 이끌어 냈다. 그리고 이전에도 FIAC, Armory Show, ARCO 등을 비롯한 유수 아트페어에 꾸준히 참가하며 미술인들의 지속적인 관심을 받아 왔다. 작가는2007년도 말 엄선된 40명의 신진작가를 소개 하는 미국의 권위 있는 잡지 ‘뉴 아메리칸 페인팅’의 Feature Artist로 선정되기도 하였다.