송지연 SONG Jiyeon
|
Life, Overlooking
We see a lot of artists painting cityscapes as we have entered the year 2000. Most artists were born and raised in cities, and they show us the delicate compassion of forests, trees and of the earth which the elder generations have had in the space of city and its edifices. The works which the artist, Ji-yeon Song, had shown constantly from the past, and the "overlooking" cityscapes which continue in this exhibition, can be called a capture of the everyday life drawn by the generation that has overcome "urban negativity".
Ji-yeon Song's work always demands 're-looking'. We have to look close and look from afar. This is because her work ultimately possesses the free directivity which painting has. Such work of the artist recognizes and embodies reality in various methods and presents us a fresh methodology searching for new reality of our time. From that aspect, I believe that the artist Ji-yeon Song is a born storyteller, creating and producing her own time and space in a new way.
2000년대에 들어오면서 도시의 풍경을 그리는 작가들이 많이 보인다. 작가 대부분은 도시에서 나고 자란 사람들이며, 예전 세대가 가졌던 숲과 나무와 흙에 대한 섬세한 연민을 이들은 도시라는 공간, 그 구성물에서 보여준다. 송지연작가가 이전부터 꾸준히 보여줬던 작업들과 이번 전시로 이어지는 ‘바라보기’ 풍경들은 ‘도시적 부정성’을 극복한 세대가 그려주는 일상적 삶의 포착이라고 말 할 수 있다.
송지연 작가의 작품은 언제나 ‘다시-보기(re-looking)’가 요구된다. 다가가서 봐야하고 거리를 두고 봐야한다. 이것은 궁극적으로는 회화가 가지고 있는 자유로운 방향성을 그녀의 작업이 가지고 있기 때문이다. 작가의 이런 작업들은 현실을 다양한 방식으로 인식하고 형상화하는 것이고 우리시대의 새로운 리얼리티를 탐색하는 신선한 방법론을 제시한다. 송지연 작가는 그런 면에서 자신의 시공간을 새롭게 창출하고 연출하는 타고난 스토리 텔러라는 생각이 든다. -미술공간 現 기획실장 /김가현
We see a lot of artists painting cityscapes as we have entered the year 2000. Most artists were born and raised in cities, and they show us the delicate compassion of forests, trees and of the earth which the elder generations have had in the space of city and its edifices. The works which the artist, Ji-yeon Song, had shown constantly from the past, and the "overlooking" cityscapes which continue in this exhibition, can be called a capture of the everyday life drawn by the generation that has overcome "urban negativity".
Ji-yeon Song's work always demands 're-looking'. We have to look close and look from afar. This is because her work ultimately possesses the free directivity which painting has. Such work of the artist recognizes and embodies reality in various methods and presents us a fresh methodology searching for new reality of our time. From that aspect, I believe that the artist Ji-yeon Song is a born storyteller, creating and producing her own time and space in a new way.
2000년대에 들어오면서 도시의 풍경을 그리는 작가들이 많이 보인다. 작가 대부분은 도시에서 나고 자란 사람들이며, 예전 세대가 가졌던 숲과 나무와 흙에 대한 섬세한 연민을 이들은 도시라는 공간, 그 구성물에서 보여준다. 송지연작가가 이전부터 꾸준히 보여줬던 작업들과 이번 전시로 이어지는 ‘바라보기’ 풍경들은 ‘도시적 부정성’을 극복한 세대가 그려주는 일상적 삶의 포착이라고 말 할 수 있다.
송지연 작가의 작품은 언제나 ‘다시-보기(re-looking)’가 요구된다. 다가가서 봐야하고 거리를 두고 봐야한다. 이것은 궁극적으로는 회화가 가지고 있는 자유로운 방향성을 그녀의 작업이 가지고 있기 때문이다. 작가의 이런 작업들은 현실을 다양한 방식으로 인식하고 형상화하는 것이고 우리시대의 새로운 리얼리티를 탐색하는 신선한 방법론을 제시한다. 송지연 작가는 그런 면에서 자신의 시공간을 새롭게 창출하고 연출하는 타고난 스토리 텔러라는 생각이 든다. -미술공간 現 기획실장 /김가현